przejdź do Sochaczew.pl
135866 odwiedzin

ODDZIAŁ V Pszczółki

A A A

 

Propozycja zajęć w dniach 30.03-03.04.2020 r. dla grupy „PSZCZÓŁKI” 

 

Poniedziałek 30.03.2020

 

  • , liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk  

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).

Oglądanie książek o wiośnie.

-        wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie,

-         rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

 

 

 

Zabawa konstrukcyjna Kwiatowe ogrody. – buduje z figur geometrycznych przestrzennych lub płaskich wiosenne kwiaty, opowiada o powstałych pracach.

 

Ćwiczenia grafomotoryczne Wiosna. – maluje gałęzie i nakleja pestki dyni/ Dzieci lepią z plasteliny wałeczki, które będą gałązkami. Następnie toczą małe, białe lub szare kuleczki, które przylepiają do gałązek z plasteliny.    

 

 

Wtorek 31.03.2020

 

Procesy poznawcze

 

 Uprawa roślin i hodowla

  • uczestniczenie w pracach dorosłych, dbających o rośliny w ich otoczeniu (np. pomoc przy podlewaniu roślin doniczkowych).
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą dotyku, smaku, węchu.
  • rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).

 

Zakładanie wiosennej hodowli roślin.

Doświadczenie z nasionami. Dzieci wkładają watę lub ligninę do plastikowego jednorazowego kubeczka. Nalewają do niego tyle wody, by była wilgotna. Odliczają 3 wybrane nasiona, wkładają je do środka. Ustawiają przy oknie i obserwują. Przez najbliższy czas prowadzą obserwacje przyrodnicze. Dzielą się swoimi spostrzeżeniami, oglądają kiełkujące nasiona. Nazywają za rodzicem części roślin – korzenie, liście, łodyga.   

 

Zabawa Co najpierw, a co potem? -wskazywanie, co wydarzyło się najpierw, a co potem.

 

Środa 01.04.2020

 

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Zabawa ćwicząca sprawność ręki – Układanka guziczkowa. zabawa ćwiczącą sprawność ręki. Dzieci układają wzory kwiatowe.  

 

Zabawa dydaktyczna Liczenie nasion.

– stosuje słowa: więcej, mniej

– ćwiczenie umiejętności liczenia i porównywania  

 

Wykonanie grzechotek z plastikowych butelek i nasion.

 Zabawa dydaktyczna -,, Liczenie nasion”. Rodzic prosi, aby dzieci powiedziały, jakie kolory kojarzą im się z wiosną i dlaczego. Następnie dzieci starają się wyszukać jak najwięcej przedmiotów w tych kolorach, np.: zielony jak młode listki, żółty jak słońce itd.

Zabawa dydaktyczna,, Liczenie nasion”. Rodzic rozsypuje na stoliku wymieszane nasiona grochu, fasoli, bobu. Dzieci za pomocą patyczków lub pęset rozdzielają je na poszczególne rodzaje, opisują różnice w ich wyglądzie, wielkość, kolor, kształt. Następnie określaj, na oko”, których jest więcej.           

 

Czwartek 02.04.2020

 

Procesy poznawcze

 

Co słychać wiosną w gnieździe?

Oglądanie zdjęć, obrazków ptaków. Rodzic czyta informacje o ich życiu, budowaniu gniazd, składaniu jaj i wykluwaniu się piskląt. 

 

-        rozwijanie zdolności manualnych,

-        budzenie zainteresowania przyrodą

Ćwiczenie palców dłoni – Gniazdo.

Zabawa badawcza Co znajdziemy w skorupce jaja?

Praca plastyczna Pisklęta w gnieździe.

Ćwiczenia słownikowe Jaka może być wiosna?

Ćwiczenia oddechowe Dwa wiatry.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Ćwiczenia słuchowe Mruczący kotek.

Ćwiczenie małej motoryki – lepienie bazi z plasteliny.

 „Pudełka sensoryczne” – zabawa dotykowa. Pudełka po chusteczkach higienicznych, wypełnione różnymi materiałami, np.: watą, gałązkami, sianem, kamykami, nasionami, ziarnami, masą solną lub ciastoliną itp. Dzieci wkładają ręce w otwór w pudełku (bez zaglądania) i badają zawartość pudełka, określają cechy materiału i zgadują co może być w środku. Sprawdzają, co jest ukryte w środku. Zastanawiają się, czy ten materiał mógł posłużyć ptakom do budowy gniazd.         

 

Piątek 03.04.2020

 

Procesy poznawcze

 

Oglądanie książek i zdjęć o tematyce wiosennej. Dzieci na podstawie obrazków, opowiadają o tym, z czym im się kojarzy wiosna.               

  • Układanie puzzli o tematyce wiosennej.

Zabawa twórcza Czerwony jak...

-        wyróżnia kolor czerwony spośród innych - odszuka rzecz w kolorze czerwonym

 

  • opowiada o obrazkach przedstawiających różne sytuacje.

Poprawność składniowa wypowiedzi

  • wypowiada się prostymi zdaniami.

Kolorowanie wiosennej kolorowanki. Odszukanie wśród naklejek obrazków: skowronka, przebiśniegów, lecącego bociana. Naklejanie obrazków według instrukcji. Dorysowanie słońca i trawy. Rysowanie po śladzie.

  • Zabawa matematyczna Gdzie jest kwiatek?
  • Kończenie zdania Ptaki wracają do Polski z ciepłych krajów, bo... 
  • Zabawa dydaktyczna Zobacz, gdzie jest jaskółka
  • Układanie puzzli przedstawiających ptaki powracające wiosną do kraju.
  • Praca plastyczna Bociek.
 
kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość