przejdź do Sochaczew.pl
142030 odwiedzin

ODDZIAŁ IV Elfy

A A A

ELFY - NAUCZANIE ZDALNE

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: NADSZEDŁ CZAS WAKACJI

 

Dzień I - Co zabierzemy na wakacje?

29.06.2020 r.

poniedziałek

 

Cele ogólne:

− rozwijanie mowy i logicznego myślenia; rozwijanie sprawności fizycznej.

 

Dziecko:

− wymienia nazwy przedmiotów potrzebnych podczas wakacyjnych wędrówek; uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych.

 

Przebieg:

 

  1. Nauka wiersza I. Salach Wakacje.

 

Pojedziemy na wakacje

razem z mamą, razem z tatą.

Zabierzemy piłkę, namiot

i skakankę. Co ty na to?

 

Słońce, woda, las już czeka,

wszystkie dzieci woła.

Zabawimy się wesoło

przed powrotem do przedszkola.

 

  1. Ćwiczenia poranne:

 

●     Skoki – Przeskakujemy morskie fale. Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie przez fale.

●     Zabawa z elementem równowagi – Sprawdzamy temperaturę wody. Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko dostawiają nogę do postawy. Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą nogą. Na sygnał – uderzenie w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

●     Zabawa uspokajająca – Marsz po kole. Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radosny czas i klaszczą; niechaj wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

  1. Zabawa dydaktyczna – Pakujemy plecak na wakacje.

Losowanie obrazków różnych części garderoby (wyciętych z kolorowych czasopism); określanie, czy dany strój można nosić latem, jeśli nie – podawanie, do jakiej innej pory roku pasuje.

 

  1. Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu plecaka, który chciałyby mieć.

 

  1. Kończenie zdania: Gdyby mój plecak umiał mówić, to powiedziałby…

 

 

Dzień II - Czym pojedziemy na wakacje?

30.06.2020 r.

wtorek

 

Cele ogólne:

− zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej; rozwijanie sprawności manualnej.

 

Cele operacyjne Dziecko:

− rozpoznaje i nazywa różne pojazdy; wykonuje z kartonu latającą rybę.

 

Przebieg:

 

  1. Zagadki słuchowe – Jakie pojazdy słyszymy? Dzieci słuchają nagrania; rozpoznają odgłosy wydawane przez różne środki lokomocji.

            Link: https://www.youtube.com/watch?v=8wxnAkcDDF4

 

  1. Ćwiczenia klasyfikacyjne – Po lądzie, w wodzie czy w powietrzu? Dzieci segregują obrazki pojazdów zgodnie z miejscem ich poruszania się. Układają je pod obrazkami symbolizującymi te miejsca, np. powietrze – chmury; woda – fale; ląd – ciemna linia.

 

  1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał wzrokowy – Gdzie poruszają się te pojazdy?

Dzieci poruszają się po pokoju w rytm tamburyna; podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazki różnych środków lokomocji. Jeśli te środki lokomocji poruszają się po lądzie, dzieci przykucają; jeśli w powietrzu – stają na palcach z rękami wyciągniętymi w górę; jeśli po wodzie – kładą się na brzuchu i naśladują pływanie żabką.

 

  1. Ćwiczenia intonacyjne.

Wymawianie tekstu z różnymi emocjami: ze złością, zdziwieniem, radością, smutkiem.

 

Po morzu pływam sobie

i różne ryby łowię.

Takie duże, takie małe,

do zjedzenia doskonałe.

 

  1. Wykonanie latających ryb.

Zapoznanie ze sposobem wykonania prac:

-       Przerysowanie szablonu ryby na kolorowy karton.

-       Wycięcie narysowanych rybek.

-       Dorysowanie rybom po obu stronach oczu i ust czarnym flamastrem. Dorysowanie kredkami rumieńców. Ozdobienie ryby.

-       Przywiązanie kawałków włóczki (długości około 1 m) do spinaczy biurowych, a następnie przymocowanie po jednym spinaczu do głowy każdej rybki.

 

  1. Zabawy rybkami:

Bieganie z rybkami, które wtedy unoszą się do góry.

 

 

kontakt
imię i nazwisko
adres e-mail
wiadomość