przejdź do Sochaczew.pl
Sochaczew
160289 odwiedzin

Język angielski

A A A

 

Język angielski – proponowane aktywności dla dzieci przedszkolnych

Uwagi:

Ze względu na wymowę i obecność obcego języka, zadania te mogą być wyzwaniem. Aby ułatwić to zadanie polecam słownik internetowy https://www.diki.pl/ który zawiera nagrania słów – dzięki czemu można sprawdzić prawidłową wymowę. W przypadku różnego rodzaju pytań które znajdują się w poleceniach, jeśli są z nimi trudności można zadać je w języku polskim, jednak słowa z tabelki „słownictwo” powinny zostać w języku angielskim.

Data: 12 kwietnia – 18 kwietnia 2021

Lekcja 1

Temat: Uczucia i emocje. Utrwalenie słownictwa.

Materiały: obrazki z różnymi emocjami – mogą być to dostarczone fiszki bądź rysunki, zdjęcia etc. Obrazki mogą być w formie cyfrowej – ważne tylko, aby było wygodnie ich używać, kartki i kredki

Czas: około 30 minut

Słownictwo:  Powtórzenie słownictwa z poprzedniego tygodnia - emocje

Procedura

1. Przypomnienie słownictwa

    Zapowiedz dziecku, że dzisiaj będziecie kontynuować naukę emocji po angielsku. Zapytaj je, jakie słowa pamięta z poprzednich zajęć i w miarę potrzeb, wspomóż je w przypomnieniu ich sobie. Zapytaj się dziecko jak się dzisiaj czuje – „How are you? Jak się dziś czujesz?”. Zachęć je do odpowiedzi używając konstrukcji „I am…”.

2. Utrwalenie słownictwa (opcjonalnie)

    Rozłóż obrazki tak, aby były wszystkie widoczne. Jeśli są one w wersji cyfrowej, można cofnąć się do galerii, w wersji pdf można otworzyć widok dwustronny i oddalić obraz. To zadanie polega na łączeniu odpowiedniego obrazka z odpowiednim słowem. Zapowiedz dziecku, że poprosisz je, aby pokazało ci odpowiedni obrazek w zależności od emocji której nazwę mówisz.

Konstrukcja pytania: „Show me” + słowo ze słownictwa > Show me happy! Show me sad!

    To pytanie było już używane na zajęciach, więc dziecko nie powinno mieć problemu z jego rozpoznaniem. Jeśli jednak sprawia mu to trudność, można mu pomóc – „show me” oznacza „pokaż mi”

3. Rysowanie z instrukcją

    W tym ćwiczeniu zadanie dziecka polega na narysowaniu odpowiedniej buźki z emocją według instrukcji rodzica. Zapowiedz dziecku, że w tym ćwiczeniu będziecie rysować. Poinstruuj je, aby narysowało buźkę z emocją odpowiadającą tej, której nazwę podajesz w języku angielskim. Jeśli dziecko ma problemy z rozpoznaniem emocji, zamiast tłumaczyć jej nazwę na polski proponuję ją opisać – na przykład „czujesz się ‘sad’ gdy płaczesz” albo „czujesz się ‘happy’ gdy dostaniesz prezent”. Narysujcie kilka buziek, w zależności od czasu i zainteresowania dziecka.

Słownictwo poznane do tej pory: happy (szczęśliwy), sad (smutny), bored (znudzony), fine (w porządku, dobrze), angry (zdenerwowany), sleepy (śpiący), scared (przestraszony), hungry (głodny), surprised (zaskoczony)

Lekcja 2

Temat: Pomieszczenia w domu. Nauka nowego słownictwa.

Materiały: obrazki z różnymi pomieszczaniami – można wykorzystać również domki dla lalek, ilustracje, zdjęcia, rysunki

Czas: około 30 minut 

Link do materiałów: Przedszkole – Dysk Google 

Plik pdf i 7z zawierają te same materiały – w pliku 7z są one jako oddzielne rysunki.

Słownictwo: 

house

dom

kitchen

kuchnia

bathroom

łazienka

living room

salon

bedroom

sypialnia

 

Procedura:

1. Zapoznanie z nowym słownictwem

    Zapowiedz dziecku, że dzisiaj będziecie rozmawiać o pomieszczeniach i pokojach w języku angielskim. Na początek poznamy słowo które oznacza cały dom – „house”. Zachęć dziecko do powtórzenia tego słowa kilka razy. Zapytaj się, jakie pomieszczenia znajdują się w waszym domu. Zaprezentuj słownictwo z tabelki na podstawie obrazków. Pokaż dziecku rysunek, pozwól mu rozpoznać pokój jaki przedstawia i podaj jej nazwę po angielsku. Zachęć dziecko do powtórzenia nazwy pokoju kilka razy – może powtarzać głośniej lub ciszej. Powtórz to ze wszystkimi pomieszczeniami. 

    To zadanie można wykonać również bez obrazków – na przykład pokazując pokoje w domku dla lalek bądź oprowadzając dziecko po domu. Możecie przechodzić od pokoju do pokoju, gdzie w każdym z nich podasz dziecku jak dany pokój nazywa się po angielsku i powtórzycie jego nazwę kilka razy.

2. Utrwalenie słownictwa – Gdzie jest….?

    Zapowiedz dziecku, że teraz pobawicie się w odnajdywanie pokoi. Zadaniem dziecka jest pobiegnięcie/wejście do odpowiedniego pokoju według instrukcji rodzica. Gdy rodzic pyta „Where is bathroom?” dziecko podchodzi do łazienki. Jeśli dziecko ma problem ze znalezieniem odpowiedniego pokoju, spróbuj opisać co znaczy dane słowo, na przykład „w ’bathroom’ kąpiesz się i myjesz zęby”. Jeśli w domu nie znajdują się wszystkie pomieszczenia, można rozłożyć obrazki bądź przedmioty oznaczające różne pokoje w jednym pomieszczeniu – wtedy dziecko musi podbiec do odpowiedniego obrazka bądź przedmiotu. Polecam powtórzyć kilkakrotnie każdy pokój – aby lepiej utrwalić słownictwo i aby dziecko nie wybierało pokoju ze względu na to że „tego jeszcze nie było”.

Konstrukcja pytania: „Where is” + słowo ze słownictwa  > np. Where is bathroom?

3. Oprowadzanie po domu (dla 5-6cio latków)

    Jeśli w pierwszym zadaniu to rodzic oprowadzał dziecko podając mu nazwy różnych pokoi, w tym zadaniu role się odwracają. Zapowiedz dziecku, że teraz jego zadaniem będzie oprowadzić cię po domu po angielsku – pokazać ci każdy pokój i powiedzieć jego nazwę po angielsku. Powiedz, że w razie problemów mu pomożesz – to zadanie może być bardzo wymagające dla dziecka. Pozwól mu prowadzić się od pokoju do pokoju i w razie problemów pomóż z odpowiednią nazwą pomieszczenia – zacznij od początkowych sylab jeśli dziecko się waha, jeśli zupełnie nie pamięta nazwy pokoju, powtórzcie ją razem kilka razy.




kontakt