Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3/4 - letnich
6:30- 7:30 Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne.
7:30 – 8:30 Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna praca z dziećmi.
8:30 – 8:45 Ćwiczenia poranne – zestaw ćwiczeń lub zabawy ilustracyjne inscenizowane przy piosence.
8:45 - 9:00 Czynności higieniczno-porządkowe.
9:00 – 9:20 Śniadanie .
9:20 – 9:50 Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
9:50 – 10:35 Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi.
10:35– 11:40 Spacer, obserwacje przyrodnicze lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym.
11:40– 12:00 Czynności higieniczno- porządkowe.
12:00 – 12:30 Obiad.
12:30 – 12:45 Minutki dla bajki – czytanie lub opowiadanie dzieciom.
12:45 - 13:45 Wypoczynek na leżakach.
13:45 - 14:00 Czynności higieniczno-porządkowe.
14:00 - 14:20 Podwieczorek .
14:20 - 14:30 Zabawa dydaktyczna, ćwiczenia utrwalające.
14:30 - 16:00 Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie.
16:00 - 17:00 Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5/6 –letnich
6:30 – 7:30 Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze.
7:30 – 8:15 Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi.
8:15 – 8:30 Ćwiczenia poranne.
8:30 – 8:45 Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych.
8:45 – 9:00 Czynności higieniczno-porządkowe.
9:00 – 9:20 Śniadanie.
9:20 – 10:20 Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego .
10:20 - 11:00 Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi.
11:00 - 11:45 Spacer, obserwacje przyrodnicze lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym.
11:45 - 12:00 Czynności higieniczno-porządkowe.
12:00 – 12:20 Obiad.
12:20 – 12:50 Bajkoterapia/czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające.
12:50 - 13:45 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
13:45 - 14:00 Czynności higieniczno-porządkowe.
14:00 - 14:20 Podwieczorek.
14:20 - 14:40 Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści.
14:40 - 15:00 Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody itp.
15:00 - 16:00 Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie.
16:00 - 17:00 Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci.